Septembris ei joo

Alates 2003. aastast on rahvaliikumise korras läbi viidud kampaaniat „Septembris ei joo”, mis kutsub Eesti inimesi üles ühe kuu alkoholivabalt veetma. 2017. aastal viis kampaania läbi esmakordselt Tervise Arengu Instituut.

Inimeste üks ürgsemaid motivaatoreid on kuuluvustunne, soov järgida sõpru ja eeskujusid. Zavod BBDO soov oli, et inimesed võtaksid vastu väljakutse teha kaasa kaine septembrikuu ja esitaksid selle väljakutse ka oma sõpradele, kes siis omakorda esitaksid selle jälle oma sõpradele jne.

Et kasvatada järgijate arvu võimalikult kiiresti, sai kohe kampaania algfaasis kaasatud rohkem kui 10 Eesti A-kategooria staari, sh kõneisikud Karl-Erik Taukar ja Kristel Aaslaid.

Kampaania õnnestus suurepäraselt – Zavod BBDO kasvatas “Septembris ei joo” aktsiooni tuntust rohkem kui 2 korda, saavutades sellega aegade parima tulemuse alkoholivastaste kampaaniate seas ja ligi 54% osalejatest osalesid “Septembris ei joo” aktsioonis esimest korda 15 aasta jooksul.