Väärikaid reklaame Colombia hinnatud meediakanalitest

06.01.2020

Eelmine kord sai lubatud rääkida Colombia kanalite kasutusest. Nüüd on see aeg kätte jõudnud. Sotsiaalmeediast tegin ülevaate ära, aga kuidas on lood tele, välimeedia või prindiga? Ja minekut!

 

Sotsiaalmeediast järgmine populaarseim meedium on tele.

Siin pole midagi imestada, sest ei ole oluline, mis poodi või kohvikusse sisse astud, kõikjal on telekad ja sageli võtab telekas poole mõne väikese poe ruumalast. (Luiskan, peened restoranid väldivad ekraane.)

Telereklaamide teostus on kõrgetasemeline ja hullu pannakse päris palju. Silma torkas Aguila õlle oma. Youtubest leiad neid veel. Hatsu, millest ma juba eelmine kord rääkisin ning ma isegi ei varja oma suurt kiindumust sellesse brändi. Kolmandaks üks reklaam margariinist Soprole, mis tegelikult on Tšiili oma. Viimane oli tõeliselt närvesööv, sest seda lasti iga minuti järel ning leidsin ennast seda ka hiljem kaasa ümisemast. Mis tähendab ju tegelikult, et noh… toimis.

 

Järgmiseks print, mis on Colombias väga hinnas.

Ajalehed ja ajakirjad on inimeste igapäevased kaaslased. Sarnaselt kõikidele kanalitele Colombias, mõeldakse ka printreklaame luues kastist välja. Häid näiteid leiad Ads of the World leheküljelt. Lisaks on hea vaadata, kuidas ajalehtede küljenduses on õhku. Tekstid ja pildid ei ole vihaselt kokku pressitud. Silmale teeb pai ning tekst voolab lugedes mõnusalt.

Agentuur: Crea Agencia, Barranquilla | Klient: Santiago Vásquez Valderrama, Secretario Distrital De Gestion | Kampaania: Sin FaceApp

 

Välimeediat otsi tikutulega taga.

Võib jääda mulje, et kõiki kanaleid kasutatakse palju, aga suur üllatus on välimeedia. Võrreldes Eestiga kasutatakse Colombias välimeediat väga vähe. Mõnes üksikus bussipeatuses on reklaampinda. Suur rõhk läheb billboardidele ning nende erilahendustele, millega Colombia reklaamimaastikul ei hoita kohe üldse tagasi.

Suurtel väliplagudel haarasid silma kõige enam kinnisvara, toit ja alkohol. Jah, seal on alkoholi reklaamimise rõõm säilinud igas kanalis. See tähendab, et ka Facebooki feedi jooksevad hurraaga erinevad õlle- ja viskireklaamid. Neid nägin ka siis, kui juba mitu nädalat 10 000 km kaugusel kodumaal olen viibinud. Samas jah, mis mure reklaamida riigis, kus alkoholi tarbijaid on vähe ning suitsetajaid veel vähem. Colombia on alkoholi tarbimiselt nimelt 98. kohal, kui Eesti on tublil 37. kohal. Isegi üllatusin, sest oleksin eeldanud, et Eesti “troonib” esikümnes. Suitsetajaid on Colombias 7-14% vahel, kui Eestis on neid praeguse seisuga 21-28% vahel. Aitäh, armas Wikipedia.

Agentuur: TXT, Bogotá, Colombia | Klient: SOMETHING SPECIAL™ | Kampaania: Empty Bottle

 

Kokkuvõtvalt, mida on meil siis sellelt riigilt õppida?

  • Kuidas teha ilusat Instagrami feedi.
  • Kuidas kasvatada usaldust ja lojaalsust brändide suhtes.
  • Kuidas lennukalt kastist välja mõelda.
  • Kuidas väike turg ei tohiks piirata loomingulisust.

 

Soovitame soojalt oma rännakutel mõnest kohalikust agentuurist läbi hüpata ja vaadata, mis ümberringi toimub. Avardad silmaringi ja saabud koju värskete ideede ja pungil loovuspagasiga.