Colombia reklaamimaailmas on avastamist küll ja veel

15.11.2019

Tundub üsna veider, kuidas me nüüd Colombiasse sattusime? Tegelikult viibis meie copywriter Aliis kuu aega selles kaunis Lõuna-Ameerika riigis. Ametineedusele vastavalt jälgis ta pingsalt, mis seal toimub. Kuna avastamist oli küll ja veel, siis jagame Colombia lood kaheks. Esimeses osas räägin, kus Colombias toimub peamine möll (peale salsaklubide), mida peidab endas meie partneragentuur Sancho BBDO ja kuidas nende valimisreklaamid meie omadest erinevad. Ja minekut!

 

Alustame külastusest Sancho BBDO-sse.

Sancho BBDO asub Colombia pealinnas Bogotás, 2640 meetri kõrgusel merepinnast, mis võib osutuda parajaks põrguks madalalt maalt (näiteks Eestist) tulnule. Tegemist on ühe igati võimsa agentuuriga, Lõuna-Ameerika parimaga ning 2019. aasta globaalselt kõige efektiivsema agentuuriga.

Seal võttis mind vastu Creative Vice President Sergio, kes tutvustas oma suurt agentuuri. Tahad, ma ütlen kui suurt? 500 töötaja jagu suurt. Maja on iga reklaamigurmaani unistus, sest agentuuri korrustelt leiad kõik, alustades meediast, lõpetades heli- ja videostuudiotega. Boonuseks on vaated mägedele ja linnale. Agentuuri interjöör ja rohked auhinnad tekitasid aukartust küll, samas, mida Lõuna-Ameerika parimalt agentuurilt ikka oodata. Mainimist väärivad ka agentuuri töötajad, kes olid nii sõbralikud ja toredad, et oleks hea meelega sinna pikemaks ajaks jäänud.

 

Nüüd aga asja juurde – sotsiaalmeedia.

Peamine möll toimub Colombias sotsiaalmeedias ning pjedestaali kõrgeimal astmel on meie jaoks ootamatult Whatsapp. Isegi naabrinaise 88-aastasel vanatädil on telefon näpus ja Whatsapp installitud. Sellest ei saa lihtsalt mööda vaadata, sest mõni kõnepakett koosneb Whatsappi ja Twitteri kasutamise võimalusest.

Ehk siis, kui meil saad piiramatult netti, siis seal on võimalik saada piiramatult Whatsappi. See põhjendab ka seda, miks iga müügileht, mida näed või iga Colombia firma Instagrami konto, kuhu satud, sisaldab viidet Whatsappi numbrile. Sotsiaalmeedia populaarsuse tõttu on Colombia brändide Instagramid väga heal tasemel. Vaata Hatsu Official või sinmente.co Instagrami – kõik on alati läbimõeldud ja täpselt üles ehitatud.

Esimene neist ehk Hatsu on brändina midagi sellist, mida eurooplased tõenäoliselt isuga sisse ahmiksid, sest me jookseme igasugusele vähegi öko kuvandiga pakendile tormi. Esiteks on bränd pühendunud tervislikele snäkkidele ja jookidele. Teiseks omab Hatsu minimalistlikku, aga värvilist disaini. Isegi nende üks põhisõnumitest on #beyondcolor. Kõigele lisaks on tegemist väga taskukohase brändiga. Näiteks Hatsu 0,5 liitrine jäätee maksab alla ühe euro.

Sinmente.co on üks restoranide grupp, mille alla kuuluvad väga ägedad restoranid ning mille Instagram annab samuti hea ülevaate nende toidukohtade olemusest. Neil restoranidel on muidugi eraldi ka oma Instagramid, kuhu jõudsalt sisu toodetakse. Kui enamasti piirdutakse Instagramiga, siis sinmente.co teeb eriliseks see, et neil on ka veebileht, kus on väga selgelt välja toodud restoranide menüü, stiil, parim jook, koka lemmik ning muusika, mille rütmis seda kõike nautida saad.

Ühesõnaga – sotsiaalmeedia on Colombias väga hinnatud ning sellele panustatakse ka palju aega. Kuna tähemärgid käivad peale, siis esimese osa lõpuks räägin hoopis valimisreklaamidest ja jätan ülejäänud kanalid järgmiseks korraks. 

 

Mul õnnestus viibida Colombias sellel ajal, kui linnapilti kaunistasid erinevad valimisreklaamid.

Kui meil pannakse värvidega hullu ja võõbatakse reklaami taust julmalt partei tooni (reformil on kõik kollane, sotsidel pole punasel piiri jne), siis Colombias on elu lihtne – piirdutakse valge taustaga ja erakonda märgib tilluke logo nurgas ning erakonna värviga tekst. Poliitikud pole üldse nii tõsiste poosidega, vaid näitavad pöialt ja venitavad suud kõrvuni. Mõni poliitik on ka tavainimesed endale pildile käevangu võtnud. Samas, päike paistab, ilm on soe – mis seal ikka mossitada.

Sellega seoses oleks vahelduseks ka meil tore näha poliitikuid valimisreklaamidel naeratamas. Ehk siis soe soovitus kõikidele Eesti erakondadele järgmiseks valimisperioodiks: spice it up!

Teises osas võtame juba jutuks, mis kanalitega peale Panama veel Colombias toimetatakse.